Ruilen en retourneren
Bij DOK 2 mag je een product binnen 30 dagen na ontvangst ruilen of retourneren. Hieronder vind je antwoord op al je vragen rondom de voorwaarden. Staat het antwoord op je vraag er toch niet tussen? Neem dan contact met ons op via 0318-478306 of stuur ons een mail naar info@dok2.nl. Wij helpen je graag!
Is jouw webshop bestelling niet naar wens? Dan kun je deze retourneren. Voor bestellingen die geplaatst zijn via de webwinkel van DOK 2 geldt een maximale zichttermijn van 30 dagen na ontvangst, tenzij anders vermeld (zie Algemene voorwaarden). Binnen deze termijn worden er geen annuleringskosten gerekend. De zichttermijn is niet van toepassing op geleverde maatwerkartikelen zoals bijvoorbeeld banken. Na het verstrijken van de zichttermijn is de koopovereenkomst een feit.
Je hebt het recht om binnen een termijn van 30 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. Het zichttermijn verstrijkt 30 dagen na de dag waarop jij of een door jou aangewezen derde, die niet de vervoerder is, de bestelling fysiek in bezit krijgt. Wanneer je de bestelling wenst te retourneren vragen wij je ons op de hoogte te stellen middels een duidelijke verklaring. Dit kan schriftelijk, per post of e-mail. Om te voldoen aan het maximale zichttermijn zal het bericht tijdig verzonden moeten worden om te voorkomen dat het zichttermijn verstrijkt.
Dit kan binnen 30 dagen zonder opgave van redenen om de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 30 dagen na de dag waarop jij of een aangewezen derde (die niet de vervoerder is), de bestelling fysiek in bezit heeft. Om het herroepingsrecht uit te oefenen moet je ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. Je kunt hiervoor gebruikmaken van het modelformulier voor herroeping, maar bent hiertoe niet verplicht. Na ontvangst van jouw verklaring zullen wij je voorzien van een retourformulier, die je aan het pakket moet toevoegen voor je het naar ons terug stuurt.
Het artikel dient compleet en in een zo oorsponkelijk mogelijke staat te zijn. Let op: na 30 dagen kun je niet meer retourneren.
Pakketten die via PostNL geleverd zijn, kun je gratis retourneren via PostNL. Meubels die op afspraak door het transport geleverd zijn, kunnen worden afgehaald. Let op: hiervoor kunnen kosten in rekening worden gebracht, dit is afhankelijk van het aantal kilometers.
Gevolgen van de herroeping
Wanneer je de overeenkomt herroept, ontvang je alle betalingen die tot op dat moment hebt gedaan, meestal inclusief leveringskosten onverwijld en in ieder geval niet langer dan 14 dagen nadat wij jouw retour hebben ontvangen. Dit is met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van je keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering en de extra leveringskosten die ontstaat wanneer een groot artikel bij jou thuis moet worden opgehaald. Deze kosten zijn afhankelijk van het aantal kilometers en zullen voor het maken van een afspraak met je worden besproken.
Wanneer je een product wilt ruilen, willen wij je vragen om contact op te nemen met onze klantenservice. Dit kan per mail verkoop@dok2.nl of telefonisch via 0318-478306. Ons team staat klaar op je te helpen!
Om de afhandeling van een retourzending zo soepel mogelijk te laten verlopen, vragen wij je de volgende instructies op te volgen:
1. Je meldt de retour per e-mail aan bij verkoop@dok2.nl (dit is niet verplicht);
2. Je ontvangt per mail een retourbon met retourinstructies van ons terug;
3. Het artikel is compleet en in een zo oorspronkelijk mogelijke staat;
4. De retourzending wordt binnen redelijke termijn uiterlijk binnen 30 dagen na retourinstructie aan ons verzonden.
Pakketten die via PostNL geleverd zijn, kun je gratis retourneren via PostNL. Meubels die op afspraak door het transport geleverd zijn, kunnen ook op afspraak worden afgehaald. Let op: hiervoor kunnen kosten in rekening worden gebracht, dit is afhankelijk van het aantal kilometers en zullen voor het maken van een afspraak met je worden besproken. Bij maatwerkartikelen kunnen ook annuleringskosten in rekening gebracht worden.
Je kunt het pakket terugsturen via ons antwoordnummer of naar:
DOK 2 B.V.
De Geer 8
4004 LT Tiel
Download het retourformulier hier.
Hierbij is het wel van groot belang om het bijbehorende retourformulier toe te voegen aan het pakket. Op deze manier kunnen wij het retour eenvoudig verwerken.
Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.
Als je geld terugkrijgt, storten we het bedrag op dezelfde manier terug zoals je je bestelling afgerekend hebt. Mocht dit toch niet lukken, dan nemen we natuurlijk contact met je op.
Wanneer de bestelling wordt geretourneerd, ontvang je alle betalingen die je tot dat moment hebt gedaan, inclusief leveringskosten. Uitgezonderd van eventuele extra kosten ten gevolge van een keuze voor andere leveringswijze dan de door ons geboden standaard levering of etage toeslagen. Stuur je een deel van jouw bestelling terug? Dan worden de kosten voor levering niet teruggestort.
Wij betalen het gehele aankoopbedrag (vaak inclusief eventuele verzend- en betaalkosten) zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen terug na ontvangst van de herroepingsmededeling. Wij mogen echter wel wachten met het terugbetalen totdat we de producten hebben ontvangen, of tot het moment dat je aangetoond hebt deze te hebben opgestuurd.
Je bent zelf aansprakelijk voor de waardevermindering van de producten die het gevolg zijn van het gebruik van de producten, dat verder gaat dan nodig is om de kenmerken en werking van de producten vast te stellen.