Bestellen en leveren
Hier vind je de meestgestelde vragen die betrekking hebben tot bestellen en leveringen. Heb je een vraag maar staat het antwoord hier niet tussen? Neem dan contact met ons op via 0318-478306 of stuur ons een mail naar info@dok2.nl. Wij helpen je graag!
Selecteer de artikelen die je leuk vindt en geef aan hoeveel artikelen je wilt hebben. Ga naar je winkelwagentje en klik op: ‘Ga door naar afrekenen’. Je bevestigt de bestelling door je persoonlijke gegevens in te vullen en de wijze van betalen te bepalen. Vervolgens controleer je of jouw bestelling correct is en al jouw gegevens kloppen. Tot slot ga je akkoord met de algemene voorwaarden en plaats je de bestelling.
Er zijn verschillende manieren waarop artikelen die je hebt besteld geleverd kunnen worden. Als je artikelen hebt besteld met een levertijd, geldt dat de bestelling geleverd wordt zodra het laatste artikel binnen is gekomen in ons magazijn. Kleine artikelen worden geleverd door een pakketdienst. Indien het een pakketverzending betreft, wordt het pakket met PostNL naar je verstuurd. Hiervoor geldt op werkdagen vóór 17.00 uur besteld is de volgende dag in huis. Grote(re) artikelen en meubelen worden geleverd door de gekwalificeerde chauffeurs van ons transport of door onze logistieke partner van de Hoef Logsitiek. In dat geval wordt er contact met je opgenomen om de afleverdatum vast te stellen. Op het moment dat je bestelling verstuurd wordt, ontvang je van ons een bericht over de verzendwijze.
Als er sprake is van 1-mans levering vindt dit plaats tot aan de deur. 2-mans leveringen worden in de woonkamer afgeleverd. Wil je gebruik maken van een 2-manslevering, neem dan contact met ons op. Bij een 1-manslevering dient er iemand aanwezig te zijn om de chauffeur te helpen met uitladen. Kijk hier voor meer informatie over de leveringsvoorwaarden.
De genoemde levertijden zijn een indicatie en we gaan uit van artikelen die bij ons of bij onze fabrikanten op voorraad zijn.
Rondom feestdagen en in de zomerperiode neemt de drukte bij onze logistieke partners enorm toe. Ook zijn sommige van onze fabrikanten bepaalde periodes gesloten. Hoewel wij er uiteraard alles aan doen om je bestelling binnen de gestelde levertijd bij je thuis af te leveren, kan het zijn dat je bestelling een kleine vertraging oploopt.
Wat je betaalt aan verzendkosten hangt volledig af van je bestelling. Producten met een bestelwaarde vanaf 50 euro worden gratis bij je thuisgeleverd. Is de bestelwaarde onder de 50 euro? Dan zullen wij €7,95 bezorgkosten in rekening brengen voor een pakketzending via PostNL. Uiteraard is het ook mogelijk om jouw bestelling gratis op te halen in ons magazijn in Tiel. In de winkelwagen kan je ook zien wat de verzendkosten voor jouw bestelling zijn.
Moet jouw bestelling uitgepakt en geplaats worden in de bestemde ruimte? Of woon je in een apparementencomplex? Hier kunnen extra kosten voor in rekening worden gebracht. Meer informatie over de leveringsvoorwaarden en tarieven vind je hier.
Ja, als je bestelling verzonden is via onze pakketdienst (PostNL) kan je de de zending volgen. Via je mail krijg je een bevestiging van de bestelling met daarin de link waarmee je de bestelling kunt tracken.
Wordt je bestelling via meubeltransport geleverd? Dan is er vooraf een afspraak met je gemaakt waarin een tijdsindicatie is aangegeven.
In het geval van bezorging door PostNL kun je het moment niet zelf uitkiezen, maar je kan je pakketje wel volgen waardoor je precies weet wanneer en hoe laat je thuis moet zijn.
In het geval van meubelbezorging neemt de vervoerder voor levering contact met je op om een bezorgmoment af te spreken. Er wordt vroegtijdig een indicatie gegeven van het bezorgtijdstip, zodat je niet de hele dag thuis hoeft te blijven.
PostNL
Komt het bezorgmoment niet uit of heb je de bezorger gemist? Wanneer de status van het pakket nog op ‘gesorteerd’ staat, kan je het bezorgmoment wijzigen. Ook kan je ervoor kiezen om het pakket af te laten leveren bij een PostNL-locatie.
Wanneer er niemand thuis is bij de eerste bezorgpoging probeert de bezorger het pakket af te geven bij de buren. Lukt dit niet, dan laat de bezorger een kaartje achter met een ‘niet-thuis-code’. Met deze code kun je zelf een nieuw bezorgmoment kiezen. Dit kan tot 22:00 uur. Wanneer je niets doet komt de bezorger de eerstvolgende bezorgdag nog een keer bij je langs om het pakket te bezorgen.
Indien er niemand thuis is bij de tweede bezorgpoging, brengt de chauffeur het pakket naar een PostNL-afhaallocatie. Ook dan laat hij een briefje achter waarop aangegeven staat waar je het pakket kunt ophalen. Het pakket staat 7 dagen bij de PostNL-locatie. Daarna zal het terug worden gestuurd naar ons magazijn.
DOK 2 meubeltransport of van de Hoef Logistiek
Wordt je bestelling bezorgd door van de Hoef Logistiek of onze eigen bezorgservice? Dan is er een bezorgafspraak binnen een bepaald tijdvak gemaakt. Ben je niet thuis tussen de afgesproken tijden? Dan wordt de bestelling weer mee teruggenomen en zal er contact met je worden opgenomen voor het maken van een nieuwe bezorgafspraak.
Geen probleem! Je kunt de bestelling gewoon komen afhalen bij ons logistiek centrum in Tiel. Hier zijn geen kosten aan verbonden. Per mail ontvang je een afhaalbewijs waarmee jij de bestelling kunt ophalen. Ons logistiek centrum is geopend van maandag t/m vrijdag van 09:00 tot 17:00 uur. En elke eerste zaterdag van de maand van 09:00 tot 13:00 uur.
De meeste pakketten worden geleverd door de pakketdienst (PostNL). Soms is een pakket te groot, te zwaar of te kwetsbaar om met de reguliere pakketdienst te laten leveren. In dat geval wordt je pakket afgeleverd door het transport. Wij werken samen met van de Hoef Logistiek. Wanneer je in de buurt woont en het in de planning past, kan jouw bestelling ook door onze eigen chauffeurs worden afgeleverd. In beide gevallen wordt er van te voren telefonisch een bezorgafspraak gemaakt. Je ontvangt een tijdsblok waarbinnen je thuis moet zijn. Hierdoor hoef je niet de hele dag thuis te blijven, maar slechts een deel van de dag. Let op! De bestelling wordt alleen naar boven gebracht als er een lift aanwezig is.
Van de Hoef Logistiek en onze eigen bezorgdienst leveren alle artikelen tot aan de eerste drempel van je eigen woning. In een appartementencomplex brengt de chauffeur je bestelling dus naar de gewenste verdieping, bij een eengezinswoning zal de bestelling bij de voordeur worden afgeleverd. Wil je liever een full-service levering, neem dan even contact met ons op. Aan een full-service levering zijn extra kosten verbonden. Kijk voor meer informatie over de verschillende levermethoden bij de leveringsvoorwaarden.
Let op! De bestelling wordt alleen naar een etage gebracht wanneer er een lift aanwezig is. Is er geen lift aanwezig en moeten de meubels via de trap naar boven worden gebracht? Dan vragen wij een toeslag van €50 per verdieping.
Dit is natuurlijk vervelend! Wij gaan ons best doen om dit zo snel mogelijk voor je op te lossen. Stuur ons een e-mail met daarin de naam, het ontbrekende artikel en je bestelnummer. Wij zullen zo snel mogelijk controleren waar het is misgegaan en het missende artikel naar je toesturen.
Wij leveren Nederland en België. Voor België zijn de verzendtarieven anders. Deze tarieven worden automatisch berekend in het bestelscherm. Voor meer informatie kun je altijd even bellen of mailen!
Wij leveren ook op de Waddeneilanden, dit is op aanvraag. Je kunt ons altijd even bellen of mailen voor meer informatie.
Ja, je kunt een artikel reserveren indien het niet direct meegenomen kan worden uit de winkel of als het artikel niet op voorraad is. Geef dit aan bij een van onze medewerkers en vraag naar de voorwaarden.